lördag 13 december 2014

Utvärdering Bild




Vad är syftet med bilden?
Uppgiften var att göra 2 ord på något sätt och därför valde jag ”päls” för att jag hade sett ett coolt typ på syslöjden som jag ville på något sätt använda. Blev inte klar med mitt andra arbete men där vad det tänkt att jag skulle hänga upp ”festligt” i en box med en discokula och massa glitter.

Hur tänker du dig din bild?   
jag tänkte nog inte så mycket på hur min bild skulle se ut, utan jag tänkte bara att jag vill ha en text där det stod päls och sedan päls på de.

Vilka material använde du?
Om man ska vara riktigt noga använde jag mig av blyertspenna, suddgummi, sax och sedan av A4 papper, pälstyg och lim.

Vilka problem måste du lösa i din bild? 
Jag tyckte inte direkt att det var några problem men texten är kanske lite otydlig, jag skulle behöva sära på bokstäverna för annars smälter de ihop och det kan bli svårt att de vad det står och klippa ner pälsen lite så att det inte var så tjock. 

Blev det som du tänkt? Om inte – varför?  
Som sagt så skulle jag nog särat på bokstäverna lite, annars tyckte jag faktiskt att det var som jag tänkt att det skulle bli

Vad har du lärt dig i det här arbetet?

Jag har lärt mig att jag ska skissa lite mer istället för att köra på direkt som jag tänkt från början, för skissar man mer så blir det mer som man tänkt sig, även fast jag tyckte att det var som jag tänkt mig, sedan att jag måste skynda på lite, eftersom jag inte hann med mitt andra arbete som jag vet att jag skulle kunna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar