måndag 5 maj 2014

Beskrivning/Tolkning Bild


I denna bild ser jag både ljusa och mörka färger, färgerna är gul, brun, vit, röd, svart, blå och lite guldbrun.
Sen finns det olika sorters former, formerna i denna bild är rektangel, sen räknar jag huvudet som ovalt, Den ovala figuren håller en avlång sak i handen är och det samma med  på paketen nere till höger, de är också avlånga
På de rektangliga paketen finns där tecken som är vita och röda, svarta på någon och blåa på en.
På bilden ser vi också två figurer som har på sig tyg för att hålla sig varma. Den ena figuren blåser ut rök ut den avlånga saken då det står tecken om den för att sälja.

Jag tolkar denna bilden som att de försöker sälja ciggaretter som enligt denna bild ska få kvinnor att gilla män bara för den underbara lukten av ciggaretten.

Jag tycker denna bild är rätt löjlig för enligt mig tycker jag inte man ska göra reklam om att ciggaretter xom luktar gott och att kvinnor ’‘följer’’ efter män.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar